Forfatter: Trine Bundsgaard

  • Men er det ikke snyd?

    Jeg sidder og skriver på et manuskript, som ikke er strengt realistisk. Og det er svært, fordi jeg faktisk altid skriver realistisk. Fordi jeg synes, det er snyd, hvis man kan løse problemerne med en tryllestav. Og alligevel sidder jeg her og skriver noget, som kunne minde om et eventyr. Jeg finder på ting, som jeg ikke selv har set (og andre heller ikke har) – og det føles lidt forbudt, men også sjovt og udfordrende. Og det er jo ikke helt uden grund, at jeg er i gang med magien. Der er jo en historie, som skal fortælles – og den handler om at være menneske.

  • Skolebesøg

    I går var jeg på besøg på Sjælsøskolen i Birkerød, hvor eleverne skal arbejde med nogle af mine bøger i Thea-serien. Vi fik snakket om mobning og fællesskab, om facebook og om at skrive.

    Jeg var rigtig glad, da jeg kørte hjem i toget – og fik helt lyst til snart at skrive en ny bog i serien.

    Det er Solveig Agerbak, som har lavet de fine forsider og vignetterne i bøgerne.

  • Ny – sørgelig – Asta

    Den nye Asta-bog: Asta, hr. Bibi og det lille bæst er udkommet. Den er lidt anderledes end de andre Asta-bøger. Mere alvorlig – og ret sørgelig …

    https://trine.bundsgaard.net/wp-content/uploads/2018/09/CoverFace/WH_Original/8702137514.jpg

    Bogen kan købes her.

  • Sig det …

    Min nevø på fem er begyndt at få læst Asta-bøgerne højt, inden han skal sove – og hver gang vi ses, fortæller han mig lige, hvor langt han er kommet. Jeg ved ikke, om det er hans eller mit smil, som er bredest, men jeg ved, at jeg bliver virkelig glad for, at han fortæller mig det. Ligesom jeg bliver uendeligt glad, når andre gør sig den ulejlighed at sige noget til mig om en af mine bøger.

    At skrive er på en og samme tid ensomt og socialt – nogle gange kan det føles meget ensomt – og derfor er glæden over respons virkelig stor – og kan give god skriveenergi i flere dage. Sådan tror jeg, de fleste forfattere har det, så jeg øver mig i, også at melde tilbage til andre, når jeg eller mine børn har haft en god læseoplevelse.

  • Godt nytår

    Den 7. bog om Asta er snart klar til at gå i trykken. Den hedder Asta, hr. Bibi og det lille bæst.

  • Ekstra julegave

    Vind Asta og fødselsdagsgaven. Jeg trækker lod juleaften lige her.

  • Mig og Milo

    Sidste bog for i år udkommer 21. december og er illustreret af Lars Gabel. Bogen handler om to drenge, som møder en spåkone, som fortæller dem, at deres venskab er i fare… Det skulle hun måske ikke ha’ gjort. Eller skulle hun?

  • Mere om Asta

    Asta 1: Asta og det store flytterod er nu kommet i 3. oplag, Asta og det glemte gravsted er kommet i 2. oplag, imens den nyeste bog, Asta og fødselsdagsgaven, som er den sjette bog om Asta, lige er ankommet til boghandlen.

  • Vind den nye Asta-bog

    Vi trækker lod om to eksemplarer af den nye Asta-bog. Vær med i lodtrækningen her. Vinderne trækkes fredag d. 16. november.

  • Asta og fødselsdagsgaven på Bogforum

    På søndag kl. 11.45 på Bogforum sidder Lars Horneman og jeg klar til at tegne og læse af den nye Asta – Asta og fødselsdagsgaven.

    Det sker i Læs og Lyt-standen. Kom forbi og sig hej.